Vad tycker våra kunder är viktigast i relation till sina leverantörer?

Med mitt förflutna som ägare av ett analysföretag (GREAT) roade jag mig en gång i tiden med att slå samman ca 400 kundanalyser med ca 2,5 intervjuade personer per företag. Frågan som ställdes var ”Vad tycker du, som kund, är viktigast i relation till era leverantörer?” De fick sedan gradera 12 faktorer på en skala mellan 1-7 där 1 är lika med ”Inte viktigt över huvud taget” och 7 är lika med ”Direkt avgörande”. Undersökningen är gjord inom B2B och täcker in ett stort spann olika branscher, allt från privat till offentlig sektor.

 

Nedan finner du en generell bild över vad kunder upplever som viktigast i relation till sina leverantörer. Om du har några frågor kring definitioner på någon av de 12 faktorer som framgår nedan eller är intresserad att diskutera/fråga kring något annat så ring i vanlig ordning. En faktor som ofta hamnar högre när jag frågar säljare vad de  tror är "Möten/relation". Då jag har haft privilegiet att läsa de öppna svaren i just denna undersökning har jag en förklaring till varför denna faktor hamnar på plats 11. Ring mig så kan jag berätta. Det är ett spännande svar!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0