Sista två veckorna - bästa bokningsfrekvensen på länge!!!

Hej vänner,

Hur känns det på marknaden? Frågan är ofta återkommande just nu av någon anledning. Kanske för att folk tror att jag pratar med kunder 24h om dygnet. Visst, sista två veckorna har präglats av intensiv kundkontakt i både projekt som marknadsbearbetning och tillförsikten "där ute" är stor. Men sanningen är att jag inte har en aning om vad som pågår i min omvärld och jag tror jag delar den osäkerheten med flera och jag är förbannat trött på att inte veta hur framtiden kommer att te sig.

 

Detta sammantaget gör att min fasta övertygelse är att 2014 kommer bli det mest intensiva året på länge när det gäller affärer, nyinvesteringar och nyanställningar av nyckelpersoner.

Anledningen? Psykologi! Jag själv, min egen marknad och världen i stort är så förbannat trötta osäkerhet i marknaden, EU-kriser, hot om ekonomiska stup och stagnationsprofetior så vi kommer att skapa vår egen stabilitet och sanning.

Vi är många som har "lackat ur" :) tror jag. Obama har lackat ur, kongressen har lackat ur, Merkel, har lackat ur. Obama och kongressen kommer att hålla sams på kritiska områden just av samma anledningen, tror jag. Helt klart är i alla fall det faktum att mina inplanerade möten i januari och februari är många och suget att göra affärer 2014 delar jag av väldigt många av de jag talar med. Känns otroligt spännande, eller hur?! Kanske för att många av oss lackat ur?!

Kommentera gärna utifrån dina erfarenheter och hur du själv upplever marknaden just nu i stormens öga (bokstavligt talat utanför mitt arbetsfönster), dec 2013.

 


Kommentarer
Postat av: Leif Klockare

Tack Andreas, för att du tar bladet från munnen. Att någon gör det. Jag får inspiration när jag läser din blogg, då jag också varit på väg att lacka ur. Mer fokus på den egna insatsen och mindre på den oroliga omvärlden.
Jag ser också ett positivt marknadsläge med många förfrågningar och idéer till att utveckla människor och organisationer.

Svar: Mobilen i fickan, snusen under läppen och full fart mot framtiden ;)
Andreas Blüme, tel 070-28 25 472

2013-12-06 @ 09:16:05
Postat av: Hans Lindholm

Delar Er uppfattning, många kunder ser en svag förbättring. Undantaget är exportindustrin som brottas med vår starka valuta. Många har dock prognoser på 5-10% förbättring i genom starkare Euro, då kpmmer det att hända saker.

Svar: Vi ser med tillförsikt fram mot detta!
Andreas Blüme, tel 070-28 25 472

2013-12-06 @ 11:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0