ca 70% av de säljare jag möter har inga eller otydliga mål! Vikten av ett ramverk

Jag lever i tron att vi alla behöver tydliga ramar för att frigöra vår egen kreativitet. Om ramarna är otydliga hamnar vi lätt i situationen att vi måste fråga någon annan eller i värsta fall blir handlingshämmade. Frågor som är viktiga att ha ett svar på är; Hur får jag deala och weala i mötet med kunden? Vad kan jag lova/inte lova i möte med kund och i relation till mina kollegor som kanske skall bli en del i leveransen? Vilka kunder och produkter/tjänster skall vi fokusera på och varför? Vilka är mina mål och hur kan jag följa upp dem? Hur skall vi som företag lyckas skapa en unik upplevelse för våra kunder – en upplevelse som hjälper mig i mitt säljarbete – med andra ord; vilka krav kan jag ställa på mina kollegor eller vilken hjälp kan jag ge dem i strävan att vi tillsammans upplevs som unika?

 

Om frågor som dessa inte har tydliga svar så menar jag att vi riskerar hamna i en situation där vi inte kan agera på egen hand baserat på vår egen förmåga att så kreativt som möjligt skapa förutsättningar för framgång. Jag skickar här med en länk till ett verktyg som du med fördel kan använda, gärna tillsammans med din säljchef, för att få struktur och tydliga ramar för dig och dina kollegor. Länken:http://sdrv.ms/11O2mDO

 

Hojta till om det skulle vara något problem med länken.

 

Vänligen Andreas

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0